اهمیت برندسازی و تبلیغات ساختمان

قبل از پرداختن به بحث اهمیت تبلیغات ساختمان و برندسازی در پروژههای ساختمانی ابتدا لازم است با مفاهیمی مانند برندسازی یا برندینگ، برندینگ پروژه، مدیریت فروش ساختمان و مهندسی فروش در پروژههای ساختمانی و هدف برندسازی آشنا شوید.
امروزه هر پروژه ساختمانی بدلیل اهمیت حفظ و نگهداری سرمایه با ارزشی که در آن نهفته و همچنین لزوم تامین ایمنی و امنیت و ایجاد آسایش و آرامش برای ساکنین آن، نیاز به مراقبتی جامع ، بهینه و بهنگام دارد.
مجموعه تاپ کامپلکس ابتدا وضعیت موجود ساختمان را بررسی و آنالیز نموده و با مهندسی فرآیند انجام امور ساختمان، سیستمها و روشهای بهینه و متناسبی را طراحی و اجرا مینماید. در ادامه این مقاله به معرفی خدمات و مزایای هرکدام میپردازیم.
برندینگ یا برند سازی
برندینگ به فرایند طراحی و ایجاد نام، شناسه بصری، محتوا و استراتژی بازاریابی برای یک شرکت، محصول یا خدمت گفته میشود.
هدف اصلی برندینگ
هدف اصلی برندینگ، ساختن هویت و شناسایی قابلتشخیص برای شرکت یا محصول است که باعث افزایش اعتماد مشتریان و تمایز آن در بازار مقابل رقبا میشود. در این فرایند، عوامل مختلف از جمله نام، لوگو، رسانههای اجتماعی، تبلیغات و استراتژی بازاریابی به کار گرفته میشود.
تبلیغات ساختمان
تبلیغات ساختمان به مجموعه اقداماتی گفته میشود که باهدف تبلیغ و ترویج نام و شناخت برای یک پروژه ساختمانی صورت میگیرد. این اقدامات شامل طراحی لوگو، نشان، نام و علائم تجاری، رنگها، فضای داخلی و خارجی ساختمان، تبلیغات و بازاریابی، رویدادهای مرتبط با ساختمان و… است.
هدف اصلی تبلیغات پروژه ساختمانی جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قبلی و افزایش شناسایی برند در بازار است.

مدیریت تبلیغات ساختمان
مدیریت فروش ساختمان شامل برنامهریزی، اجرا و کنترل فعالیتهای مربوط به فروش و بازاریابی ساختمان است که شامل تعیین استراتژیهای بازاریابی، تحلیل بازار، تعیین قیمت، انجام مذاکرات با مشتریان، برگزاری نمایشگاههای مسکن و تبلیغات در رسانههای مختلف است. هدف اصل
مدیر فروش ساختمان جذب بالاترین تعداد خریداران و بهدستآوردن حجم بالای فروش است.
مهندسی فروش
مهندسی فروش یک حرفه در حوزه فروش و بازاریابی است که به مهندسان کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را بهتر به مشتریان خود عرضه کنند.
این شغل نیازمند دانش فنی قوی و همچنین توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات محصول است که تیم تاپ کامپلکس با داشتن تخصص در این حوزه بهترین خدمات را به شما ارائه میدهد.
در مدیریت فروش ساختمان، مهندس فروش باید با تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبا، پیداکردن راهکارهای مناسب برای افزایش فروش، پاسخگوئی به سؤالات مشتریان و همچنین اجرای استراتژیهای بازاریابی پویا و جذاب برای جذب مشتریان جدید سر و کار دارد.
راهاندازی پروژههای ساختمانی
راه اندازی پروژه های ساختمانی مانند بناهای مسکونی، تجاری، صنعتی و تفریحی شامل موارد زیر است:
1- برگزاری مجامع عمومی و فوق العاده، مجری مصوبات مجمع و تصمیمات هیات مدیره محترم، تهیه و بروزرسانی اطلاعات و مستندات ساختمان شامل اساسنامه و آئین نامه های داخلی، سوابق و مشخصات ساکنین، ثبت و کنترل نقل و انتقالات و پیگیری امور اداری و قانونی ساختمان

2- مدیریت امور مالی، حسابداری و بودجه بندی درآمدهای ساختمان، ثبت و کنترل اموال و دارایی ساختمان و الصاق برچسب اموال، محاسبات و پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و پیمانکاران ساختمان، کنترل ذخیره اضطراری و تنظیم گزارشات دورهای مالی ساختمان
3- راه اندازی و بهینه سازی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ساختمان با پیمانکارانی کارآزموده و با سابقه کار حرفهای به هدف ایجاد قابلیت استفاده و بهره برداری از تاسیسات ساختمان با حداکثر راندمان، بهینه سازی مصرف انرژی، تهیه دفترچه فنی، فهرست تجهیزات موجود و ثبت وضعیت جاری و تهیه گزارشات بر اساس چک لیستهای بازدیدهای دوره ای
4- راه اندازی و بهینه سازی فضاهای مشاعات ساختمان شامل لابی، محوطه و پارکینگ هم چنین فضاها و امکانات رفاهی ساختمان شامل مجموعه استخر، سونا و جکوزی، سالنهای اجتماعات، سینما، باشگاه ورزش، کتابخانه، کافی شاپ و روف گاردن به هدف ایجاد فضایی مطبوع و دلچسب برای حضور و استفاده ساکنین
5- تامین پرسنل و پیمانکاران کارآزموده و حرفهای، تنظیم قراردادهای قانونی، اخذ تضامین مربوطه و آموزش رفتار سازمانی و نحوه برخورد با ساکنین محترم، مدیریت پرسنل و پیمانکاران ساختمان جهت عملکردی صحیح و مطابق با سیستم و روشهای مهندسی شده

مزایای برندسازی و تبلیغات ساختمان
برندسازی و تبلیغات ساختمان مزایای زیادی دارد که شامل جذب مشتری، افزایش فروش، رقابتپذیری، اعتبار سازمان، ارتباط با مشتری و… است.
جذب مشتری: با استفاده از برندینگ پروژه و تبلیغات ساختمان، پروژه ساختمانی میتواند بهراحتی مشتریان جدید جذب کند و اعتماد آنها را به خود جلب کند.
افزایش فروش: با افزایش تبلیغات پروژه ساختمانی و شناختهشدن برند، فروش واحدها نیز افزایش خواهد یافت.
رقابتپذیر بودن: در بازار رقابت، برندهای قویتر و شناختهشدهتر، به رقابتپذیری بالاتری دست پیدا میکنند.
اعتبار سازمان: تبلیغات پروژه ساختمانی میتواند به مجموعه اعتبار و قدرت بالاتری بدهد و به مشتریان نشان دهد که شرکت قابلاعتماد و باتجربه است.
تأثیرگذار بودن: با استفاده از تبلیغات ساختمان، شرکت ساختمانی میتواند تأثیرگذاری، شهرت و اعتبار خود را در بازار افزایش دهد و بهراحتی به هدف خود دست یابد.
افزایش قیمت: با برندسازی و تبلیغات ساختمان، فروشندگان میتوانند قیمت خود را بالاتر ببرد و به دلیل اعتبار بالاتر، مشتریان همچنان به مجموعه اعتماد خواهند کرد.

برخی از راهکارهای تبلیغات ساختمان
استفاده از تبلیغات دیجیتال: باتوجهبه روند رشد فناوری و استفاده از اینترنت، طزاحی یک وبسایت و تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات در گوگل، شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین میتواند بهعنوان یک راهکار قوی در تبلیغات ساختمان مورداستفاده قرار گیرد و انبوه خریداران را به آپارتمانهای پروژه شما جذب خواهد کرد.
استفاده از تابلو های خارج از ساختمان: نصب تابلوهای خارج از ساختمان با طراحی جذاب و مناسب باعث جذب نظر عابرین و معرفی پروژه شما به مخاطبان میشود.
برگزاری افتتاحیه و طراحی هویت بصری: مجموعه تاپ کامپلکس با برگزاری یک افتتاحیه مجلل، معرفی پروژه ساختمانی شما را به شکلی حرفه ای آغاز نموده و با طراحی لوگو و هویت بصری اختصاصی ساختمان، بروشور و کاتالوگ زیبا و جذاب ، شخصیتی مستقل و ماندگار برای آن ایجاد میکند.
علاوه بر آن با تهیه شناسنامه فنی، تور بازدید مجازی ،کلیپ و تیزر همواره آماده معرفی تبلیغات آپارتمانهای پروژه ساختمانی شما خواهیم بود.
کلام آخر
مجموعه تاپ کامپلکس با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه خرید آپارتمان، فروش آپارتمان، رهن و اجاره ملک، تبلیغات ساختمان و برندسازی پروژههای متعدد و همچنین مشاوره و اجرای فرآیند راهاندازی و بهرهبرداری مجتمعهای مسکونی و تجاری آماده خدمترسانی به خریداران، فروشندگان و سازندگان محترم است.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.